Min första post!

av | oktober 20, 2015

Tja!

Detta är min nya träningsblogg. Jag är nybörjare på allt med att göra egna hemsidor så det kommer troligtvis inte vara någon jättesnygg hemsida. Men det är inte heller meningen… Syftet med denna bloggen är att jag ska få översikt på min träning. Även att jag ska motiveras av att skriva upp mina pass och kunna se tillbaka på min utveckling. Ett större mål jag har är att inspirera andra människor att ta tag i sin träning och köra riktigt HÅRT.

Min träningsfilosofi

Jag tror på det klassiska att träna hårt, äta mycket och sova bra. Jag använder mig dock ganska mycket av kosttillskott men det är mest för att jag vill få ut varenda lilla extraprocent jag kan från min träning.

Jag kommer att försöka uppdatera här så ofta som möjligt men ibland har man ju tyvärr mycket annat att göra i livet. ” Livet är det som händer medans vi var upptagna med andra saker” som John Lennon sa… För övrigt kan jag säga att jag läser mycket på www.bodybuilding.com och Kolozzeums forum.

Mitt tidigare träningschema

Jag har nyligen kört klart GVT:

German volume training

Huvudövningar 10 set med 10 rep, 60s vila.

Kompletterande övningar 3 set med 10 rep.

Ungefärligt tempo 3x2x dvs. sänk under 3s höj under 2s, knäböj: 4x2x

 

Pass 1

Bröst, rygg

Huvudövningar: Bänkpress, chins

Kompletterande: Flyes, stångrodd med omvänt grepp

 

Pass 2

Ben, mage

Huvudövningar: Knäböj, situps

Kompletterande: Vadmaskin, magmaskin

 

Pass 3

Biceps, axlar (triceps)

Huvudövningar: Skivstångcurls, militärpress

Kompletterande: Liggande tricepsextension med böjd stång, hantellyft åt sidan

Mitt nya träningschema

Mitt nya träningschema är en tvåsplit:

(Bröst, mage, axlar, triceps)

(Rygg, ben, biceps)

3-4 set per övning. Eventuellt mer i basövningar, tex bänkpress

Pass 1

Bänkpress, magmaskin, hantellyft åt sidan, pushdowns, sned hantelpress

Pass 2

Stångrodd, benspark, scottcurl, vadmaskin, omvända bicepcurls/latsdrag (vartannat pass), baksida axlar

 

Minst en dags vila

 

Pass 3

Hantelpress, situps, militärpress, liggande tricepextension med skivstång, hantelflyes

Pass 4

Benpress, bicepscurl med stång, underarmar/rodd (vartannat pass), baksida lår-maskin, chins, hammercurls

Jag ser verkligen fram mot detta ny uppläg och mitt mål är att uppdatera varje pass här, men jag kan tyvärr inte lova något

Det var allt för nu, Vi Hörs!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *